Monday 18 June 2012

Sipadan , Sabah

Sipadan , Sabah
2006
Lawatan sambil belajar ke sekolah - sekolah di pulau-pulau sekitar Semporna , Sabah merupakan satu pengalaman yang tidak dapatku lupakan. Aku berkesempatan singgah di Pulau Mabul, Pulau Bum-Bum dan Pulau Sipadan.
Kami bergerak ke Semporna daripada Tawau setelah mengunjungi IPG Tawau …. sebuah IPG baru yang indah.  Sambutan rakan-rakan di IPG Tawau sungguh mesra.

Dari Tawau kami bergerak ke Semporna, menginap di Seafest Hotel.  Sebuah hotel 3 bintang yang bersih dan selesa. Aku dan beberapa orang rakan menghabiskan separuh malam menikmati ‘seafood’ , di pesisiran air berdekatan hotel. Udara malam yang nyaman dan makanan yang sedap-sedap menjadikan Semporna ini begitu sempurna.

Kami menaiki bot laju PPD Semporna ke Pulau Sipadan. Pulau ini sangat indah, dikelilingi lautan luas. Perjalanan kami ditemani oleh sekumpulan ikan lumba-lumba  yang kelihatan begitu ‘mesra’.  Betapa kerdil rasa diri bila dikelilingi lautan luas ciptaan Allah.




Subhanallah .. keindahan Sipadan sukar diungkap dengan kata-kata. Semoga anugerah Allah ini sentiasa terpelihara.

1 comment:

  1. Sabah memang negeri yang sungguh indah. Melawat Sabah merupakan pengalaman yang menakjubkan .. menikmati keindahan alam kurniaan Allah.

    ReplyDelete